אינסטלטור לאיתור נזילות

אינסטלטור לאיתור נזילות

במקרה של נזילות וכחלק מתחזוק הבית יש לערוך מספר שלבים לאיתור נזילות: בשלב הראשון לאמת שאכן קיימת נזילה בבית, ע"י צפייה במונה המים – במידה ורואים שהמונה נע וכל הברזים בבית סגורים, קיימת נזילה מצנרת.
בשלב השני עדיף ליצור קשר עם אינסטלטור בעל ציוד מתאים לאיתור הנזילה למתן הצעת מחיר, האינסטלטור בוחר את הציוד המתאים עבור איתור הנזילות עליהם נרחיב בהמשך.

יש אנשי מקצוע המעדיפים לעבוד עם מצלמה תרמית, לעומת אחרים שמעדיפים סיב אופטי או רובוט זעיר. מצלמה תרמית משמשת למתן הדמיה תלת מימדית על פי מדידת טמפרטורה, לעומת סיב אופטי שהוא כבל המשמש להעברת מידע דרך סיבים שקופים ובאמצעות קרני אור. מנגד, רובוט זעיר הוא מכשיר המתוכנן לבצע פעולות תוך גישה לאיזורים קטנים וחסומים.
אינסטלטור במודיעין
אינסטלטור לאיתור נזילות יכול להשתמש גם בגלאי קול או גלאי אלקטרומגנטי. גלאי קול כולל חיישן המסוגל לזהות ולנתח פריטי מידע המגיעים דרך צלילים ואותות, אולם גלאי אלקטרומגנטי מתוכנן לזהות קרינה. החיישן הנמצא בתוך גלאי אלקטרומגנטי מסוגל לזהות קרינה בטווחים גדולים ובלתי נראים לעין האדם.

שירותי אינסטלציה ואיתור נזילות

כל אינסטלטור עם ציוד מתאים יכול להציע את השירותים הבאים עבור הלקוח:

  • איתור נזילות גלויות וסמויות בתוך הבית או בחוץ
  • תיקון נזילות ומפגעים תוך איתור מוקד הבעיה
  • איתור חדירת מי גשמים במהלך החורף
  • איתור רטיבות ולחות כתוצאה מליקויי בנייה
  • ביקורת מבנים ובדק בית לפני כניסה לבית חדש או מושכר
  • איתור בעיות איטום הנובעות משימוש בחומרים לא מתאימים
  • איתור בעיות אינסטלציה טריות או ותיקות

האינסטלטור מסוגל לאתר נזילות בצינורות ביוב וניקוז תת קרקעיים, בגגות או בתקרות וכמובן ברצפות, בקירות או בחצרות ובגינות. יש משמעות גדולה לאיתור מוקד הנזילה היות ורק בצורה כזו ניתן לטפל בה לצמיתות. מעבר לכך, אינסטלטור מקצועי יכול לאתר נזילות סביב בריכות שחייה של בתים פרטיים או שטחים ציבוריים, נזילות במערכות השקיה ונזילות במאגרי מים של מבנים משותפים.

לסיכום, במידה  אינסטלטור הוא איש מקצוע עם הכשרה המאפשרת גילוי ואיתור נזילות מכל הסוגים. אינסטלטור משתמש בציוד ייעודי ובין היתר הוא מפעיל מצלמה תרמית או גלאי. תפקידו לאתר את מוקד הנזילה ולטפל בה כדי למנוע את הופעת התסמינים והליקויים.

באדיבות "אור אין"- אינסטלטור במודיעין

דילוג לתוכן