איתור נזילות מחוץ למבנים ניידים

איתור נזילות מחוץ למבנים ניידים

נזילות מחוץ למבנים מתייחסות למגוון המקרים של נזילות או פיצוצים בצנרת או בביוב, ברחוב או בחצר וכדומה. נזילות מסוג זה מורכבות לטיפול ולזיהוי, לכן יש צורך להיוועץ עם מומחה באיתור נזילות מחות למבנים.

סוגי נזילות מחוץ למבנים והאתגרים השונים

נזילות מחוץ למבנים יכולות לקרות מכמה טעמים- פיצוץ או סדק בצנרת המובילה מים או ביוב ברחוב או אל פנים המבנה, סתימה בביוב ועוד. האתגר העיקרי שמעלה סוג הנזילה הזו, אשר מרחשת מחוץ למבנה, הוא הקושי לאתרה, שכן כאשר אנו מתמודדים עם נזילה המתרחשת בפנים הבית, הזיהוי הוא פשוט- נבחין ברטיבות של הקירות, טפטוף של מים אל פנים המבנה או במקרים מסוימים, אפילו קצרים חשמליים חוזרים ונשנים עקב חדירה של מים אל מערכת החשמל הביתית.

כיצד ניתן לזהות נזילה מחוץ למבנה נייד?

כאמור, איתור נזילות מחוץ למבנה נייד קשה יותר לזהות מאשר כאלו בתוך המבנה, אך לא בלתי אפשרי. ראשית, פעמים רבות אפשר לראות הצטברות של מים בנקודות מסוימות בחצר, גינה או אפילו ברחוב. לעיתים, זה יהיה פיצוץ בצנרת המים ולעיתים זה יהיה פיצוץ בביוב. כאשר נזהה ריח רע העולה מההצטברות של הנוזל, לרוב יהיה מדובר בביוב. במקרה כזה, ישנה חשיבות הגיינית ובריאותית רבה לניקוז ההצטברות ולטיפול בדליפה, שכן מזיקים נמשכים לביוב או מים שמצטברים ואלו עלולים לסכן את בריאותם של האנשים סביב.

שיטות לאיתור נזילות מחוץ למבנים

על מנת לאתר נזילות מחוץ למבנים, לאנשי המקצוע יש מגוון טקטיקות וטכניקות בהן הם עושים שימוש, ביניהן מיפוי של קווי הצנרת לפי תכניות העירייה, שימוש בדחפורים ומכשור כבד על מנת לחשוף את הצנרת הפגומה, שימוש במצלמות תרמיות על מנת לזהות את מקור הדלף ולטפל נקודתית וכדומה. במידה והנכם מזהים מפגע של דליפה או נזילה מחות למבנה, בין אם מדובר באזור אשר הוא חלק מביתכם או מבית העסק, או פשוט חלק מהרחוב, טלפנו לאיש מקצוע או לרשויות העירייה על מנת לטפל בבעיה ולמנוע השלכות כבדות משקל בהמשך וכמובן, לחסוך במים במידה ומדובר בנזילת מים.

 

הפוסט "איתור נזילות מחוץ למבנים ניידים" פורסם לראשונה בבלוגר של בניה קלה ומבנים ניידים

mivnim.blogspot DECEMBER 10,2017 via

https://mivnim.blogspot.co.il/2017/12/blog-post.html

 

דילוג לתוכן