הטיפים שיעזרו לכם לקראת קניית דירה מקבלן

הטיפים שיעזרו לכם לקראת קניית דירה מקבלן

האם אתם מתכוננים בקרוב לקנות דירה ישירות מקבלן? יש לכך כמובן שפע של יתרונות: העובדה שאתם נהנים מדירה חדשה לגמרי, שהיא רק שלכם, שאיש לא גר בה קודם, והיא גם אמורה להיות איכותית למדי, ובאזור טוב. השאלה היא כמובן, האם יש דברים שבכל זאת כדאי להקפיד עליהם? בוודאי שכן. יש בדיקות מיוחדות דוברים שחשוב מאד לבחון לעומק – דווקא בגלל שהדירה היא מקבלן! הנה כמה דגשים שאסור להתעלם מהם:

 

סעיפים ודברים שכדאי לבחון

  • חתימה על זיכרון דברים – זהו מסמך שבו הקבלן בעצם אומר, שאם החל מאתריך מסוים אתם חוזרים בכם מהחתימה על החוזה הסופי של רכישת הדירה, יש פיקדון אשר נשאר אצלו (לרוב זה פיקדון בשווי כמה עשרות אלפי ש"ח). הפיקדון הזה נמצא אצל הקבלן, לרוב כערבות או כשיק, וחשוב מאד לשים לב מה קורה אם לא התחרטתם. במצב כזה או שהפיקדון חוזר אליכם, או שמסוכם שסכום הפיקדון מופחת כמובן מהסכום הסופי של הדירה.
  • הזמינו בדק בית – הכניסו סעיף בחוזה שיבהיר שלפני שאתם נכנסים לדירה, אתם מזמינים בדק בית (אפשר על חשבונכם, או חשבון הקבלן או חשבון משותף מה שתחליטו ביניכם כמובן ומה שהקבלן יסכים). הדבר החשוב הוא לקבוע שכל בדק בית שיתבצע ע"י אנשי מקצוע (שהקבלן אישר אותם) יחייב את הקבלן למלוא התוצאות. כך למשל, בדק בית יכול לגלות שיש פער בין התכנון לבניה בפועל, שיש בעיה בתשתיות, שיש סכנה של נזילות, שיש ליקויי בניה, וכיו"ב. הקבלן יחויב או לתקן זאת במהירות – או להפחית את סכום העסקה.
  • בחינת מצב משפטי של הנכס – שימו לב שעל הנכס שהקבלן עומד למכור לכם אין שום הערה משונה בטאבו. בדקו שאין שום שעבדו ושום משכון על הנכס, ודאו שלקבלן אין חוב שעלול לחזור אליכם בסוף כמו בומרנג. ובקיצור – ודאו שאתם קונים את הדירה מקבלן שיש לו באמת בעלות על הפרויקט.

 

לא למהר בהכרח בתהליך הבחירה

שימו לב שהרבה דברים כדאי לבחון מול הקבלן עוד לפני שחותמים איתו על זיכרון דברים. הקפידו על הדברים הללו, כדי שבסופו של יום תהיו בטוחים שערכתם עסקה משתלמת.

דילוג לתוכן