התקנת פרקט בכוחות עצמך

התקנת פרקט בכוחות עצמך

ידע טכני בסיסי ומספר אביזרים יכולים לסייע להתקנת פרקטים בשיטת "עשה זאת בעצמך". קודם כל, יש להיערך לקראת ההתקנה עם פאנלים, ספים וספוג בידוד. הפאנלים אחראיים על החיבור בין הסיומת של הריצוף לבין הקיר. עלות ממוצעת של פאנלים עומדת על 10-20 ש"ח. ספים הם קטע ההמשך של הריצוף ואותם מניחים מתחת לדלת, בעוד ספוג בידוד מיועד למניעת רעשי טיפוף והליכה.

בשלב השני יש להבחין בין התקנת פרקט למינציה או עץ טבעי. השיטה הנפוצה להתקנת ריצוף למינציה נקראת "הנחה צפה" ואלו השלבים שעליהם חשוב להקפיד:פרקט

  1. בחירת כיוון ופרישת ספוג – ראשית בוחרים את הכיוון שממנו מתחילים בהתקנה ורצוי לתת עדיפות לקיר הרחב של החדר. בהמשך מניחים ספוג בידוד יריעה אחר יריעה, בכיוון הנגדי להנחת הריצוף.
  2. הנחה וחיבור של קורות הריצוף – בשלב הזה מניחים את הקורות במרחק של 8-10 ס"מ מהקיר. יש להביא בחשבון התנפחות של הקורות כתוצאה משינויי טמפרטורה ולחות. לבסוף מחברים את הקורות בשיטה של שורה רודפת שורה.
  3. הדבקת פאנלים וספים – בשלב האחרון מדביקים את הפאנלים לקירות ואת הסף בכניסה לחדר. במידת הצורך ניתן לקצר את דלת החדר כדי להבטיח פתיחה וסגירה נוחים.

 

מה עושים עם ריצוף עץ?

התקנת פרקט מעץ מלא בשיטת "עשה זאת בעצמך" נחשבת מורכבת יותר. כאן יש להבחין בין השיטות הבאות:

א. הדבקה – בשיטה הזו משתמשים כדי להדביק את הפרקט מעל משטח של רצפה קיימת או משטח בטון. ניתן להניח את קורות העץ ישירות על הרצפה, אבל רק לאחר מריחת דבק גמיש המיועד לכך.

ב. מסמור – זו שיטה שבה משתמשים להתקנה של קורות עץ על גבי משטח עץ קיים. המסמור מבוסס על שידוך של הקורות ישירות למשטח על ידי סיכות או מסמרים, באמצעות כלי שפועל על לחץ אוויר ונמכר בחנויות עשה זאת בעצמך.

לסיכום, התקנת פרקט דורשת רכישת כלים והבחנה בין עץ סינתטי וטבעי. לאחר מכן מה שצריך לעשות הוא לבחור שיטה ולהקפיד על השלבים.

פרקט קונים ברויאל פרקטים!

דילוג לתוכן