טיפול בשטיחים ושמירה עליהם

טיפול בשטיחים ושמירה עליהם

מרבדים ושטיחים מהווים חלק מרכזי בעיצוב הבית ומרחבי העבודה

השטיחים והמרבדים הינם מרכיב ייחודי בעיצוב חללי פנים. רוב התרבויות והעמים בעולם, עיצבו במרוצת השנים שטיחים לריפוד הרצפות או קירות הבית, כל עם והעיצוב הייחודי והמיוחד שלו. גם כיום, רבים בוחרים לבתיהם שטיח המייצג את מדינת מוצאם ומעניק תחושה ביתית חמימה. לשטיחים גם תפקיד פונקציונאלי מעבר לעיצובי, הם שומרים על חום הבית, מבודדים את כפות רגלינו מקור הרצפה, וחוסכים בהוצאות החשמל בחורף. גם במשרדים ומוסדות ציבור, בוחרים לעיתים קרובות להניח שטיחי רצפה מקיר לקיר, על מנת לשמור על שקט ולהקנות מראה ביתי למרחב העבודה.

טיפול איכותי בשטיחים יכול להאריך את חייהם ולשמור עליהם רעננים ואיכותיים

תחזוקת שטיחים בביתשטיחים נבדלים זה מזה בגודלם, במורכבות העיצוב והעיטורים שעליהם, וסוג האריגה הספציפי. ישנם שטיחים מעוצבים אשר נעשו בעבודת יד במשך שבועות ארוכים עד שהושלמו. טיפול נכון בשטיחים ומרבדים יכול להאריך משמעותית את חייהם, ולשמור על העיצוב המקורי שעליהם. להלן מספר טיפים מרכזיים עבור טיפול בשטיחים:

  • ניקוי השטיח: ניקיון השטיח מונע מחומרים כימים שונים ושמנים להתערבב עם סיב השערה ולפגוע בצבע השטיח כולו. על הניקיון להתבצע אחת לשבוע באמצעות שואב אבק, נוסף לטיפול תקופתי יסודי יותר. אחת לכמה זמן מומלץ להפוך את כיוונו של השטיח, ולפסוע עליו כך במשך יממה לפחות, על מנת להפיל ממנו לכלוך גדול וכבד יותר.
  • הרחקה מאור שמש: אור שמש ישיר על השטיח גורם לפגיעה ולדהיית צבעי הסיבים. מומלץ למקם את השטחים הרחק מחלון עם אור שמש ישיר, ובמידה ואין ברירה לקפלו לתקופת הקיץ השמשית.
  • סירוק הסיבים: מומלץ אחת לחודש לעבור על סיבי השטיח באמצעות מטאטא שטיחים מיוחד. סירוק השטיח באמצעות מטאטא זה ישמור על הסיבים מפני קשרים וקריעה.

במקרה של נזק לשטיח, לכלוך או קרע, יש לבחור בחברה מקצועית לטיפול בשטיחים

לעיתים יש צורך בטיפול מקצועי לתיקון נזקים חמורים יותר לשטיח. מאחר ומדובר במוצר יקר, הדורש טיפול מקצועי, יש להשקיע מחשבה ולבחור לצורך כך בבעלי מקצוע מיומנים ומומלצים.

דילוג לתוכן