טיפים לאחזקה נכונה של קרמיקה

טיפים לאחזקה נכונה של קרמיקה

יש כמה טיפים בסיסיים שיכולים להאריך את חיי הריצוף ולשמור על ברק. קודם כל, כדאי להניח מחצלת בכל אחת מהכניסות לבית וכך למנוע מלכתחילה הצטברות של לכלוך. זה טיפ המתאים גם לבעלי משפחות עם ילדים וגם לחנויות, עסקים וארגונים עם קבלת קהל. חול בסוליות הנעליים נדבק במהירות לאריחי הריצוף ועלול להזיק להם באופן משמעותי ובלתי הפיך.

אחרי שמניחים מחצלת יש לעבור לשלב המעשי של ניקוי אריחי קרמיקה. ראשית, אריחים לא מזוגגים ואריחי דקור מצוירים נחשבים רגישים לחומרי ניקוי חריפים. יש לנקות אותם בעדינות יתרה ומומלץ להשתמש במים ובחומץ טבעי. זהו תחליף זול ואפקטיבי לניקוי אריחים והוא עדיף על פני חומרים העלולים להזיק למרקם. שנית, עוד לפני הניקוי יש לבצע ניסוי של החומרים בפינה נסתרת.

מה המשמעות של טיפול בחומרים סינטטיים?

קרמיקה היא חומר סינטטי ויש לכך משמעות גם מבחינת אחזקה. הנה כמה דגשים שיעזרו לכם לשמור על האריחים:

א. הברקה – פני השטח של האריחים הם כמו זכוכית ולא ניתן להבריק אותם יותר מדרגת הייצור במפעל. אין טעם לנסות לבצע הברקה עצמאית של האריחים וכדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

ב. גלזורה – היתרון של קרמיקה הוא שהאריחים אינם סופגים מים ולא מקבלים כתמים כמו חומרים טבעיים. אלו תכונות הקובעות את עמידות האריחים ויכולות לעזור בתחזוקה שלהם. במילים אחרות, אין צורך בפוליש, מריחת סילר או וקס לצורך הברקת האריחים ואפשר להסתפק בניקוי עדין בלבד.

ג. מילוי מרווחים – מומלץ מאוד לנקות אחת למספר חודשים את המרווחים והחריצים המפרידים בין הרצפות. יש מגוון חומרים מתאימים לניקיון מן הסוג הזה ויש לשים לב להוראות היצרן היות והוא מכיל חומצה.

לסיום, יש להימנע מהצבת רהיטים עם גלגלים המזיקים לקרמיקה.

דילוג לתוכן