טיפים לבחירת חיפויי שיש לריצוף

שיש למטבח

טיפים לבחירת חיפויי שיש לריצוף

עיצוב מטבח עם ריצוף שיש מבטיח שורה ארוכה של יתרונות. על מנת ליהנות מהיתרונות של חיפויי השיש כדאי לבחור אותם לפי שיקולים אסתטיים, המאפיינים האדריכליים של המבנה והמקום ממנו הגיע. הנה המדריך השלם לריצוף מחדש של המטבח בבית – עם חיפויים מעוצבים. וגם כדי שיהיה עם מה לשטוף את העין – קולקציית חיפויים לדוגמה.

חיפויים משמש לריצוף יכולים להיות מיובאים ממצרים, הודו, טורקיה, סין ומדינות נוספות, או להגיע ממקורות שונים בישראל. השימוש בשיש נפוץ לצרכי עיצוב והוא מומלץ בעיקר עבור ריצוף המטבח. אלו היתרונות שלו בהשוואה לפתרונות ריצוף אחרים:

  1. עמידות – שיש הוא פתרון ריצוף עמיד שקל לנקות גם לאחר שימוש ממושך. הוא אידיאלי עבור חלל אינטנסיבי כמו המטבח ולכן הוא מומלץ על ידי מעצבי פנים ואדריכלים. התהליך הגיאולוגי בו נוצרות אבני שיש משפיע על החוזק ועל עמידותו לפגעי מזג האוויר וכדאי לאסוף מידע לפני שבוחרים אותו.
  2. מגוון – אריחי שיש מגיעים במגוון רחב של צבעים, טקסטורות ודוגמאות. אפשר לבחור את האריחים המתאימים לחלל הפנים של המטבח ולהביא בחשבון גם את המאפיינים האדריכליים של המבנה. בחירה של שיש לפי שיקולים אסתטיים מבטיחה מראה אחיד בחלל הפנים של הבית והיא משדרגת משמעותית את המטבח.
  3. מחיר – העלות של השיש משתלמת בטווח הקצר והארוך. למרות שהוא יקר יותר בהשוואה לפתרונות ריצוף סינתטיים, היתרון הוא שאין צורך בתיקונים וליטושים. שיש יכול להחזיק מעמד עשרות שנים מבלי לחייב את הלקוח בהוצאות בלתי רצויות.

שיש למטבח

איך בוחרים שיש למטבח לבן?

הצבע הלבן שולט בעיצוב המטבחים. בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר בעלי מטבחים בצבע הזה, שמשדר אלגנטיות ואקסלוסיביות. כדאי לנצל את ההזדמנות של עיצוב מטבח בצבע לבן ולבחור עבורו גם שיש לבן. זהו שיש יוקרתי שמיוצר בארץ ובחו"ל. הטיפ בהקשר הזה הוא לבדוק כיצד המפרט הטכני של השיש משפיע על המחיר שלו. רצוי גם להגיע לאולמות התצוגה על מנת לראות מקרוב הבדלים בין אריחי שיש, לצפות בדוגמאות מתוך קטלוג עיצובים ולשאוב השראה מאתרי אינטרנט או רשתות חברתיות.

בחירת החיפוי צריכה להתבצע גם לפי כמות התאורה. אם מדובר על מטבח פתוח עם כמויות גדולות של תאורה טבעית, רצוי לתת עדיפות לשיש לבן עם שכבת גימור מחוספסת. לעומת זאת, במטבח שבו התאורה המלאכותית היא זו ששולטת אפשר להשתמש בשיש מבריק.

הריצוף הוא האלמנט העיצובי החשוב ביותר בכל מטבח. הוא זה שנותן למטבח את האופי שלו, אך יש לו גם תפקיד פונקציונאלי. השאיפה צריכה להיות בחירת שיש לבן עמיד לחומרי ניקוי. את השיש הזה יהיה קל לנקות ולהבריק גם לאחר הצטברות כתמים, לכלוך או אבק. בנוסף, יש להתאים בין המראה החיצוני של השיש לבין חיפויי הקירות או משטח העבודה. המטבח מורכב מאלמנטים רבים ורק עיצוב אחיד ימנע עומס.

 

דילוג לתוכן