טיפים לחיסכון קל ופשוט בצריכת המים

חיסכון במים

טיפים לחיסכון קל ופשוט בצריכת המים

כולנו צריכים לצמצם את צריכת המים שלנו. זה גם אינטרס סביבתי כמובן של שמירה על מאגרי המים במדינה – אבל זה כמובן אינטרס כלכלי של כולנו. חשבונות מים גבוהים מידי עלולים להיות בעייתיים מאד, ולכן נרצה לצמצם בצריכה. אז איך אפשר מצד אחד לצמצם בצריכת המים, אבל לא באמת לרדת באיכות החיים שלנו? הנה כמה טיפים שיקלו עליכם במיוחד!

 

 

חיסכון קל ופשוט בכמה צעדים

  • התקינו מיכל הדחה חסכוני – אם בשירותים שלכם אין שני לחצנים להדחת המים, שדרגו אותם! לחצן אחד עלול לבזבז כמות עצומה של מים ללא כל צורך. ברגע שיש מיכל הדחה כפול, אתם מצמצמים משמעותית את בזבוז המים – ודעו לכם כי בית השימוש הוא המקום בבית שמבזבז כמות מים רבה מאוד!
  • התקינו שסתומים ללחץ המים – דרך נוספת לשפר את המצב היא להתקין שסתומים שמווסתים את לחץ המים. לעתים לחץ המים גבוה מאד – וזה גם גורם לבזבוז מיותר של מים שלא לצורך, וגם עלול להכביד על הצנרת שלכם ולשחוק אותה מהר יותר. התקנה של שסתומים מיוחדים מאפשרת לווסת את לחץ המים ולהפחית אותו – וכך פחות מים יתבזבזו.
  • שימו לב למים במקלחת – מלבד התקנת שסתומים, נסו לסגור את הברז בכל פעם שאין בו שימוש. כאשר אתם נמצאים במקלחת, בזמן שאתם מסבנים את הגוף או הראש, דאגו שזרם המים יהיה סגור. מסגירה של המים במקלחת אפשר לחסוך מספר ליטרים של מים בכל פעם.
  • השקיית הגינה – אם יש לכם גינה פרטית, אתם כמובן צריכים להשקיע בהשקיה שלה, אבל שימו לב שאתם משקים בהתאם לעונות השנה. אין שום טעם להשקות את הגינה שלכם בינואר כאילו מדובר עכשיו על חודש אוגוסט. היעזרו בעונות הגשומות, כי גשם הוא במקום ההשקיה שאתם עושים בדרך כלל! כדאי להתחיל בהשקיה מסודרת רק החל מחודש מרץ, עד לחודשים ספטמבר-אוקטובר.
  • לשטוף את הרכב – רוצים לשטוף את הרכב בעצמכם ולא במכון שטיפה? רעיון מצוין וחסכוני! אך עם זאת, אל תתפתו לשטוף את הרכב עם צינור – זה מבזבז כמויות עצומות של מים. במקום זאת, שטפו עם דלי, סמרטוט וחומר ניקוי. זה ייקח בדיוק עוד שתי דקות, אבל החיסכון יהיה עצום, והתוצאה תהיה הרבה יותר טובה.
  • בריכה בחצר- אם יש לכם בריכה בחצר, אם לשחייה ואם לנוי, התקינו מסנני מים והקפידו על ניקיון שוטף במקום להחליף את המים. בריכה בחצר מכילה כמויות עצומות של מים, ואם כל פעם המים בה יוחלפו זה יגרום לבזבוז גבוה מאוד וחסר היגיון.

 

שנה קלה, רטובה וחסכונית!

בעזרת השמירה על כללי החיסכון הללו, כולנו נוכל לתרום למאמצים הסביבתיים, אך חשבו מכך – גם נצמצם באופן משמעותי את חשבון המים שלנו, ונוכל לשמור על תקציב משפחית מאוזן יותר.

 

דילוג לתוכן