כיצד לבצע תחזוקה שוטפת של איטום גג הבית?

איטום גגות לבית

כיצד לבצע תחזוקה שוטפת של איטום גג הבית?

חשוב לבצע תחזוקה שוטפת של כל פתרונות האיטום המיושמים על גג הבית. לא משנה באיזה פתרון איטום בחרתם, התחזוקה תעזור למנוע נזקי הצפה, נזילות ורטיבויות. תחזוקה נכונה תאריך את משך החיים של מערכת האיטום ותייצר עבורכם שקט נפשי.

הנה הדרכים לבצע תחזוקה של האיטום בבית:

א. ניקיון שגרתי – במהלך ניקיון שגרתי של הגג תצטרכו לשים לב למספר דברים. ראשית, הקפידו על כך שפתח המרזב יהיה מוגן מסתימות. השתמשו ברשת סינון ייעודית והניחו אותה כדי לצבור לכלוך, עלים יבשים, אבק, חול וכדומה. הרימו פסולת, פיסות נייר ושאריות פלסטיק מעופפות כדי למנוע סתימה במרזבים ולאחר מכן הצטברות שלוליות מים הפוגמות באיטום. נקו ערימות אבק ותקנו שיפועים ושקעים.

ב. התייעצות עם קבלני איטום – הזמינו קבלני איטום לפחות פעם בשנה כדי לבצע בדיקה כללית של הגג. קבלנים מן הסוג הזה מחזיקים בהסמכה ורישיון, הם יודעים לפתור בעיות הנובעות מעבודות איטום והכנת תשתית שלא בוצעו כראוי ויש להם את הכלים לטפל בהתנתקויות מקומיות של שכבת האיטום מהמעקות, בנזק ובלאי מואץ לשכבות איטום ביטומניות ולפגיעות מכניות בשכבת האיטום כתוצאה מהצטברות חפצים ולכלוך.

ג. בדיקת ליקויים – תחזוקה שוטפת של איטום גג הבית מחייבת אתכם לבצע בדיקת ליקויים. חובה לתקן קרעים בשכבת האיטום הנגרמים מפגיעות מכאניות ולבדוק נפיחויות באמצעות מגע יד והקשה קלילה. אלו פעולות קטנות שיעשו הבדל גדול באפקטיביות של האיטום במהלך החורף.

איך יודעים איזה קבלני איטום להזמין?

הזמנה של קבלני איטום היא הוצאה משתלמת שמבטיחה הגנה מלאה על הנכס שלכם מפני נזקי רטיבות והצפות. הדבר החשוב הוא לבחור היטב את הקבלנים ולקבל המלצות מחברים, בני משפחה ושכנים. אפשר לקרוא מידע על קבלנים העוסקים בתחום באמצעות אתרי האינטרנט ולתאם פגישת היכרות לא מחייבת. הפגישה היא הזדמנות לשמוע על הניסיון של הקבלן, על הידע העומד לרשותו ועל היכולת שלו לבצע פעולות תחזוקה תקופתיות.

לסיכום, תחזוקה היא חלק בלתי נפרד משמירה על גגות. את התחזוקה מבצעים באופן עצמאי ומדי פעם עם אנשי מקצוע.

 

דילוג לתוכן