כיצד מתקינים מערכת חימום תת רצפתי?

כיצד מתקינים מערכת חימום תת רצפתי?

מערכת חימום תת רצפתי הינה מערכת ביתית לחימום הבית. במערכת חימום תת רצפתי משתמשים בצינורות מים חמים או בגופי חימום חשמליים המותקנים מתחת לרצפת הדירה. אמצעי חימום אלו מחממים את כל החדרים בהם עוברת מערכת חימום תת רצפתי. ניתן להתקין מערכת חימום תת רצפתי בחדר אחד מחדרי הבית, או בכולם. במאמר הבא נפרט כיצד מתקינים מערכת חימום תת רצפתי.

כיצד מתקינים מערכת חימום תת רצפתי?

  • מתי מוטב להתקין: ניתן להתקין מערכת חימום תת רצפתי תחת ריצוף רצפת הבית. במידה ואתם מעוניינים להתגורר בבית בו קיימת מערכות חימום תת רצפתי, יש להתקינה בעת בניית הבית או הדירה. אפשרות מועדפת שנייה היא התקנת מערכת חימום תת רצפתי בעת שיפוץ הבית, תוך פירוק והחלפת הריצוף.חימום תת רצפתי
  • היכן מתקינים את המערכת: מערכת חימום תת רצפתי מותקנת תחת רצפת הבית.
  • ניצול מיטבי של יכולות מערכת חימום תת רצפתי: על מנת לנצל את המרב ממערכת חימום תת רצפתי, יש להתקינה גבוה ככל האפשר, ובסמיכות הרבה ביותר לרצפת הבית. באמצעות בידוד ראוי של השכבה שתחת מערכת החימום, תוכלו לוודא כי החום יעלה מעלה אל דירתכם ולא יופץ מטה ולא ינוצל כהלכה. בנוסף, בידוד ראוי יאפשר לוודא כי מרבית החום לא ייספג בחומרים מהם מורכבת הרצפה. שכבת הבידוד הנפוצה הינה 25 עד 50 מ"מ.
  • גוף החימום: גוף החימום המותקן מורכב מצינורות PEX, נחושת ואלומיניום, אשר מעבירים את המים החמים ברחבי הבית. במידה ומדובר במערכת חימום תת רצפתי אשר כוללת מערכת חשמלית ולא מערכת מים, נעשה שימוש בשטיחים או כבלים חשמליים אשר פרוסים מעל לשכבת הבידוד.

התקינו מערכת חימום תת רצפתי עוד היום

אנו ממליצים על התקנת מערכת חימום תת רצפתי בכל דירה, בית קרקע או בניין מגורים. מוטב להתקין מערכת חימום תת רצפתי ושכבת בידוד מתאימה בעת בניית דירת מגורים חדשה או בעת שיפוצי הבית. מערכת חימום תת רצפתי הינה מערכת פשוטה לשימוש, אשר מחממת את הבית ביעילות ובמהירות.

 

דילוג לתוכן