כיצד תבחרו ארגז רוח לבית

כיצד תבחרו ארגז רוח לבית

ארגזי רוח הם מרכיב בלתי נפרד מכל גג רעפים, ונסביר בדיוק במה מדובר

גגות רעפים הם גגות נפוצים ביותר בעולם המודרני כולו, ובישראל כחלק בלתי נפרד ממנו.

מזה הרבה מאוד שנים, גגות הרעפים הם הגגות הנחשקים והנחשבים ביותר עבור בתים פרטיים (ולא רק עבורם), ויש להם לא מעט יתרונות אסתטיים ופרקטיים גם יחד.

גגות רעפים מבודדים טמפרטורה בצורה יעילה ביותר, שומרים על חום ומונעים כניסה של קור, יוצרים איטום איכותי ביותר, והם גם נחשבים לפשוטים ביותר לתיקון בשל היותם בנויים מאריחים נפרדים, מה שמקל על ההחלפה או התיקון של אריח ספציפי.

עם זאת, אחת הבעיות המוכרות ביותר עם גגות רעפים לאורח השנים הייתה בחלק החיבור של הגג עם גוף הבית, שם נחשף אזור פתוח לרוח, שנשבה בעוז והזיזה ממקומם את הרעפים, מה שפגע בתפקוד הגג כולו.

משום כך, החלק שאנחנו מכירים בתור ארגז רוח הוא חשוב כל כך – ארגזי רוח מותקנים בחלקו התחתון של הגג, ומדובר למעשה במרכיבים מלבניים ויציבים שמונעים כניסה של רוח (או של כל גורם בלתי רצוי אחר) תחת הגג, וכך למעשה מבטיחים את יציבות הגג לאורך זמן, את האיטום האיכותי שלו וגם את השלמת המראה האסתטי שלו, עם גימור איכותי וההסתרה של המרזב.

כעת, נסייע לכם לבחור בצורה נכונה את ארגז הרוח בבית שלכם.

ארגז רוח

מהם ארגזי הרוח הטובים ביותר בהם תוכלו לבחור, מהן האפשרויות שלכם, וכיצד תקבלו בחירה נכונה?

•  מהן האפשרויות בתחום? לאורך השנים, אנחנו עדים להתפתחויות שונות בשוק ארגזי הרוח, ולאפשרויות לא מועטות מהן ניתן לבחור.

בעבר, מרבית ארגזי הרוח היו עשויים ברזל או מתכת דומה, או אפילו עץ.

אפשרות זו הוכיחה את עצמה כלא יעילה לאורך השנים, שכן מדובר בחומרי גלם שהיו מחלידים או מרקיבים, וכך למעשה מפסיקים לבצע את עבודתם בצורה יעילה לאחר מספר שנים, וגם הופכים לגורם מאוד לא אסתטי בבית.

משום כך, עלה הצורך בפתרונות מתאימים ואיכותיים ביותר כבר ברמת חומר הגלם, עוד לפני התקנת ארגז הרוח. כיום, ישנן 2 אפשרויות שיכולות להיות האיכותיות ביותר עבורכם – ארגזי רוח שבנויים בטון, ומתוכננים ונבנים עם הגג כחלק מתהליך ההקמה שלו, וכן ארגזי רוח שבנויים או מצופים מאלומיניום, מתכת שאינה מחלידה ושומרת על איכותי לאורך זמן רב מאוד.

•  כיצד תבחרו נכון? כאמור, מבין שתי האפשרויות הזמינות והנכונות בתחום ארגזי הרוח, עליכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבור הבית שלכם.

בהקשר זה חשוב להבין שבמקרים רבים עדיף לבנות ארגז רוח מבטון כל עוד הדבר אפשרי ומקימים את הגג מאפס, אך זהו לא המצב לעתים קרובות מאוד.

במרבית המקרים, ככל הנראה, ארגז הרוח הקיים צריך להיות מוחלף או מצופה, או שיש צורך בהקמה של ארגז רוח חדש על תשתית קיימת.

במצבים שכאלה, ארגזי רוח מאלומיניום מוכיחים את עצמם לאורך זמן כפתרון איכותי ביותר עבור כל גג וכל בית, והם קלים להקמה ובנייה ויציבים ואסתטיים לאורך הרבה מאוד זמן.

כשזה נוגע לגג הרעפים שלכם ולארגז הרוח שלו, אל תתפשרו על פחות משירות ברמה הגבוהה ביותר

גג הבית שלכם הוא מרכיב חשוב ביותר של הבית שלכם, ולא רק מבחינה אסתטית, אלא גם ובעיקר מבחינה פרקטית, כשהוא מפריד ביניכם לבין פגעי מזג האוויר.

כשאתם בונים גג רעפים ומתאימים לו ארגז רוח איכותי, אסור לכם להתפשר על פחות מהטוב ביותר עבורו ועבורכם – ועליכם לפנות לשירות מוביל ואיכותי בתחום גגות הרעפים וארגזי הרוח.

דילוג לתוכן