כללי מפתח לביצוע חידוש דקים

כללי מפתח לביצוע חידוש דקים

 חידוש של קורות עץ לריצוף הגינה או החצר מתבצע בעזרת ליטוש ושימוש בשמנים ייעודיים. החידוש מחזיר לעץ את המראה הרענן והוא מחייב התייחסות למספר כללי מפתח חשובים:

א. טיפול בבלאי ושחיקה – כדאי לנצל את החידוש גם כדי לטפל בבלאי ושחיקה. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי חומרים שמתאימים לתחזוקת דקים ולהשתמש בצבע לעץ ששומר על הטקסטורה הטבעית שלו. הטיפול מונע את הצהבת העץ ואת דהיית הגוון של חומר הגמר.

ב. בחירת טכניקה – יש טכניקות שונות לחידוש קורות עץ. ניתן לבצע את החידוש על ידי שטיפה במכונת גרניק, להשתמש בחומרים כימיים או לבחור במלטשת ייעודית ולבצע חידוש באמצעות "באפר". היתרון של חידוש במכונת גרניק הוא מהירות הביצוע, לעומת חומרים כימיים שמסוגלים להתמודד עם הצטברות בלאי ושחיקה. מנגד, היתרון של מלטשת ייעודית הוא טיפול בכל קורות העץ וקבלת מראה אחיד וחדש.

ג. תקופה – מומלץ לבצע חידוש אחת למספר שנים או בהתאם למצב העץ. לא כדאי לחכות להצטברות נזקים על גבי הקורות או מתחת לעץ, כי אלו עלולים לגרור הוצאות בלתי רצויות. התקופה הנדרשת לחידוש תלויה גם במיקום הריצוף בחצר ובמידת החשיפה לשמש או  לפגעי מזג האוויר.

דקים

שלבים בחידוש דקים

יש כמה שלבים שעליהם מקפידים במהלך חידוש דקים וקורות עץ לריצוף הגינה או החצר. בשלב הראשון מנמיכים את כל הברגים ומחזקים את לוחות האם. במידה ויש צורך ניתן גם להחליף את לוחות האם כדי לחזק את הריצוף והמשטח. בשלב השני עוברים על כל השטח בטכניקה הנבחרת: חומרים כימיים, מכונת שטיפה מסוג גרניק, מכונה מקצועית וכן הלאה.

יש לבצע את החידוש בכמה שלבים עד שכל הצבע הישן מתקלף. חשוב להקפיד על חידוש סביב הגימורים והעיוותים השונים, לנקות את השטח באופן יסודי כולל חריצים בין הלוחות ולעבור עם מכונה כדי ליצור משטח חלק ואחיד. לבסוף ניתן לצבוע את העץ בשמן שמתאים לדקים. אפשר להתייעץ עם נציגי חברות מקצועיות לגבי בחירת השמן, כי לא כל שמן מתאים לכל עץ המשמש לריצוף.

דילוג לתוכן