לחשוב על כל פרט ופרט כשבונים בית כפרי

לחשוב על כל פרט ופרט כשבונים בית כפרי

 בית כפרי
בית כפרי

על מנת להמחיש את ההבדל בין בית כפרי לבין בית "רגיל", מספיק להסתכל על הביקוש. בעוד שלבתים בסגנון כפרי יש ביקוש מאוד גדול, לא רק בישובים קטנים, לא רק בכפרים, מושבים, קיבוצים וכדומה אלא גם בערים ואפילו ערים גדולות, הרי שלבתים "רגילים" לכאורה, אין ביקוש דומה, לעיתים נראה שמדובר בברירת מחדל ותו לא.

ההסבר לכך הוא מאוד פשוט, בתים כפריים הם פשוט הרבה יותר יפים. העיצוב שלהם ייחודי יותר, הם משרים אווירה הרבה יותר אינטימית, הרבה יותר נעימה, הם יוצרים תחושה יותר חמה, באופן כללי, הם מושכים הרבה יותר תשומת לב, חיובית מן הסתם. בין אם זה בגלל העיצוב החיצוני ובין אם זה בגלל העיצוב הפנימי.

אך יש מחיר לעיצוב של בתים כפריים, וזה עניין של תחזוקה. על מנת לשמר את העיצוב והמבנה שלו, על מנת לשמור על החזות שלו, צריך לדעת כיצד לטפל בו, בין אם זה בתהליך התכנון, העיצוב והבנייה, ובין אם זה באופן שוטף, אחרי שאנחנו נכנסים אל המבנה ומתגוררים בו.

על מנת להבין את המשמעות של בתים כפריים ובפרט את כל הנושא של התחזוקה, צריך לדעת מה זה בית כפרי, על מנת שנוכל להבדיל בינו לבין בית רגיל. בית כפרי הוא למעשה בית מבוסס עץ, אך זה לא אומר שזה המרכיב היחידי שלו. אנחנו יכולים למצוא בו חיפויים ייחודים, מטבח בסגנון פרובנס או מטבח אנגלי, בידוד ברמה גבוהה, גם העיצוב הפנימי שלו יהיה ייחודי, הוא יכלול אלמנטים שונים, לרוב מהטבע עם קשר לסביבה. למעשה, כל מי שיתבונן על המבנה מבחוץ וכן מתוכו, יבין שזה בית לא עירוני, בית לא רגיל.

כיצד מתחזקים בית כפרי

כאמור, כבר בשלב התכנון והעיצוב אנחנו צריכים להתייחס אליו כבית עם מאפיינים כפריים, לכן אנחנו נשתמש באלמנטים שונים של עץ, דוגמא דקים, פרקטים, חיפוי קירות מעץ, מטבח בסגנון כפרי (מטבח עם אי, יותר קטן, עמוס יותר בפרטים), באזורים שונים הבית גם יכיל אח ואלמנטים אחרים שלא רואים בדרך כלל בבתים רגילים.

מן הסתם, על מנת לתכנן, לעצב ולבנות בית כפרי, אנחנו צריכים להשתמש באנשי מקצוע שמתמחים בכך, אדריכלים ומעצבים שמכירים את הנושא ויכולים לעזור לנו.

תחזוקה של בית כפרי היא שונה מאשר של בית רגיל, בין היתר בגלל השימוש הרב שנעשה בחומרים כמו עץ, וכן בכלל שבית כזה יכיל לא פעם מערכות שלא נמצא בבתים רגילים. לא מדובר רק באח, אלא גם במערכות אחרות, ייחודיות. לכן חשוב שגם התקנת המערכות תתבצע על ידי אנשי מקצוע ובצורה נכונה אך יתרה מזו, שהתחזוקה תתבצע על פי הנדרש, ועל ידי אנשי מקצוע, מתוך כוונה לשמר את המערכות שיתפקדו לאורך זמן.

דילוג לתוכן