המשפחה מתרחבת ואיתה גם הבית? מדריך פרקטי לחיסכון בהוצאות השיפוץ

המשפחה מתרחבת ואיתה גם הבית? מדריך פרקטי לחיסכון בהוצאות השיפוץ

האם המשפחה עומדת להתרחב בקרוב? אם כן, זוהי הזדמנות מצוינת עבורכם לשפץ את הבית ולתכנן אותו טוב יותר בהתאמה למספר הנפשות, אורח וסגנון החיים, ובהתאם למאפייני הבית ומגבלותיו. עם זאת, לפני שמתחילים את השיפוץ חשוב לתכנן אותו בקפידה, ובעיקר לעשות זאת תוך הגדרת מסגרת תקציב, והפעלת שיקול דעת כלכלי על מנת לחסוך בהוצאות השיפוץ.

דלתות

ייעוץ מקצועי

מאחר ורובנו לא מתמחים בעבודות בנייה ושיפוצים חשוב לפנות לעזרת אנשי מקצוע על מנת לתכנן נכון את השיפוץ. ניתן לפנות לאדריכל או מעצב פנים כדי לתכנן את חלוקת הבית טוב יותר ובהתאמה למספר הנפשות, ועל פי תכנון עתידי להתרחבות המשפחה. כדאי גם להתייעץ עם מהנדס בנייה או אנשי מקצוע נוספים מתחום הבנייה בעלי ניסיון עשיר וידע רב בחומרי גלם, שיטות בנייה חדשות ועוד.

הגדרת מסגרת תקציב

כיום בעידן האינטרנט ניתן למצוא מידע רב המסייע לבצע הערכת עלויות השיפוץ. אפשר להשתמש במחשבונים שונים ברשת אך עדיף לפנות לבעלי מקצוע מנוסים שמכירים את המחירים היטב. כמו כן, כדאי להסתובב באולמות התצוגה כדי להשוות מחירים ועל מנת לקבל הערכה לגבי עלויות השיפוץ וחומרי הגלם. לאחר איסוף נתונים קל יותר לקבוע מסגרת תקציבית, אך חשוב לדעת כי ייתכנו במהלך השיפוץ שינויים וחריגות, לכן תמיד כדאי לקחת בחשבון בתקציב עלויות נוספות ובלתי צפויות.

חשוב לדעת כי יש שיטות בנייה חדשות ויעילות יותר שיכולות לחסוך משמעותית בהוצאות השיפוץ, לדוגמה עבודות גבס כמו יצירת נישות, רהיטים, הנמכת תקרה, קירות חדשים וכו'. בעת הכנת מסגרת התקציב חשוב לרדת לפרטי פרטים ולהוסיף לרשימה עלויות משקופים, דלתות (דלתות פנים ו/או דלת כניסה), צבע, שבירת קירות, פינוי פסולת, פרקט, ריצוף, אריחי אבן או קרמיקה, מטבח חדש, עבודות אינסטלציה, חשמל וכו'.

השוואת מחירים ובחירת קבלן

חיסכון בהוצאות השיפוץ מתחיל בבחירה נכונה ושקולה של אנשי המקצוע. חשוב לתכנן את השיפוץ בעזרת מומחים לנושא כמו אדריכלים, מהנדס בנייה או מעצבי פנים. תכנון מקצועי של עבודות השיפוץ אמנם כרוך בעלות נוספת אך מומחים לנושא יכולים לחסוך לכם עלויות גבוהות ולתכנן את הבית בהתאמה מדויקת לצרכי המשפחה המתרחבת.

לאחר תכנון מקצועי של עבודות השיפוץ ניתן לפנות לקבלני שיפוצים על מנת להשוות מחירים. לאחר סינון ראשוני חשוב לבחור קבלן מקצועי ומנוסה הרשום בפנקס הקבלנים. יש לשוחח עם לקוחות ממליצים וחשוב לבדוק האם הוא מסוגל לקרוא את תכנית השיפוץ ולבצע אותה. קבלן שיפוצים מקצועי יכול לתרום מניסיונו העשיר ולייעץ לכם לפני התחלת השיפוץ כדי להוזיל עלויות ולשפר את הבידוד והאיטום של הבית על מנת לחסוך בהוצאות חימום וקירור ולמנוע מרעשי סביבה להפריע לכם.

מימון

חשוב לתכנן את השיפוץ בקפידה ויש להתייחס מראש לסעיף המימון. יש מגוון פתרונות מימון שיאפשרו לכם לא להיכנס לחובות וללחצים כלכליים מיותרים. יש הלוואות מיוחדות לתקופה ארוכה ובתנאים אטרקטיביים כמו משכנתא למטרות שיפוץ והשבחת הנכס.

דילוג לתוכן