מהם ההבדלים בין סוגי פרגולות שונים?

פרגולה

מהם ההבדלים בין סוגי פרגולות שונים?

היכרות עם סוגים שונים של פרגולות יכולה להבטיח פתרון הצללה אידיאלי לחצר, לגינה או למרפסת. הנה ההבדלים בין הסוגים הנפוצים:

א. חומרי גלם – רוב ההבדלים בין סוגי פרגולות נובעים מאופי השימוש בחומרי הגלם. פרגולות עץ הן הנפוצות ביותר ואותן מייצרים מעץ אורן, במבוק, עץ פיני או עץ גושני. אפשרויות אחרות הן עץ טיק וארז שנחשבים גם עמידים בפני ריקבון, חרקים ופגעי מזג האוויר. אם בוחרים פרגולות שלא מיוצרות מעץ, האפשרויות הן מתכת או פלסטיק. פרגולות מתכת מיוצרות מאלומיניום שנחשבת קלה, עמידה בפני שיתוך וזולה. פרגולות פלסטיק מורכבות מתריסים אך מוגבלות מבחינת צבעים.

ב. קירוי – בקטגוריה הזו ההבדלים הם בין פרגולות פתוחות וסגורות. אם המטרה היא לייצר הצללה על שטח פתוח, פרגולות סגורות ייתנו את המענה המקיף ביותר. לחילופין, פרגולות פתוחות עשויות לספק את היתרון המשמעותי עבור מרפסות או איזורים מוצללים. פרגולות נוי הן פרגולות פתוחות, ללא כיסוי עליון או עם כיסוי מינימאלי.

ג. עיצוב – אי אפשר להבין לעומק את ההבדלים בין פרגולות אם לא מביאים בחשבון את פערי העיצוב. כיום פרגולה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב החצר, הגינה והמרפסת. אפשר לעצב את הפרגולות עם תוספת של חצאית, או להתקין עליה פתרונות קירוי והצללה נוספים. העיצוב גם משפיע על גודל הפרגולה, על הצבעים, על הקורות וכאמור על בחירת חומרי הגלם.

כיצד בוחרים פרגולות לבית ולחצר?

יש להביא בחשבון את היתרונות והחסרונות של סוגי פרגולות על מנת להפיק מהן מקסימום תועלת. ראשית, פרגולות פתוחות לא מאפשרות שליטה על כמות הצל אך הן מעניקות אוורור ומבטיחות יציאת אוויר חם כלפי מעלה. המשמעות היא חיסכון באנרגיה לקירור הבית והתאמה לתנאי מזג האוויר בישראל. שנית, חשוב מאוד לבצע מדידה מדויקת כדי להחליט היכן למקם את הפרגולה. באותה הזדמנות כדאי לבדוק את כיווני השמש, הרוח והצל בחצר ובמרפסת.

לסיכום, הבדלים בין סוגי פרגולות נובעים משימוש בחומרי גלם שונים, פתרונות קירוי והחלטות דקורטיביות. כל לקוח יכול לעצב פרגולה שמתאימה לצרכיו ולמסגרת התקציב.

דילוג לתוכן