מה ההבדל בין בידוד אקוסטי לבידוד תרמי

מה ההבדל בין בידוד אקוסטי לבידוד תרמי

בידוד אקוסטי נועד להקטין את מעבר אנרגיית הקול בין שני חללים או לחילופין להקטין הד מסוים בתוך חדר ספציפי, בעוד בידוד תרמי משמש למזעור מעבר חום וקור בין שני גופים בעלי טמפרטורה שונה. ההבדל העקרוני הזה בא לידי ביטוי בעוד שורה ארוכה של מאפיינים שונים:

א. מעבר חום לעומת מעבר קול – חום עובר בהולכה, הסעה וקרינה. הולכה מציינת מעבר של החום דרך חומר, הסעה היא העברת חום על ידי תנועה של החומר וקרינה היא העברת חום על בסיס פליטה של קרינת חום. לעומת זאת, אנרגיית קול מבוססת על גלי קול. הקול עצמו הוא סוג של גל והוא יכול להתפשט בגז, נוזל, מוצק ופלזמה.בידוד

ב. אופי השימוש – מבחינה פרקטית, ההבדל בין בידוד אקוסטי לבידוד תרמי הוא שהראשון משמש להרחקת רעשים, בעוד האחרון מיועד לשמירה על אקלים מסוים בתוך חלל הפנים. בידוד תרמי נפוץ למשל בבתים פרטיים ובביגוד, לעומת בידוד אקוסטי שמיועד לשמירה על השקט על ידי מניעת כניסת רעש מבחוץ באולפני הקלטה, חדרי הרצאות, כיתות, מטווחים, אולמות בידור, בתי קולנוע ועוד.

ג. גורמי יישום – הגורמים המשפיעים על בידוד אקוסטי הם אי חדירת רעש, מניעת הד והגברת הקולות הרצויים במקום מסוים על חשבון מקום אחר. לעומת זאת, בבידוד תרמי משתמשים בגורמים אחרים לגמרי ובעיקר בחומרי גלם ספציפיים. את הבידוד התרמי משיגים למשל עם פוליסטירן מוקצף, פוליאוריתן מוקצף, צמר סלעים, צמר זכוכית ורדידי אלומיניום.

כך תבצעו את הבידוד שמתאים לכם

אחרי שמבינים את ההבדלים בין בידוד אקוסטי ותרמי קל יותר לבחור שיטת בידוד שעולה בקנה אחד עם הצרכים של הלקוח. אפשר לשלב בידוד תרמי ואקוסטי בחללי פנים מסוימים בבית ובמשרד, או להתמקד בבידוד תרמי בלבד כדי למנוע חדירת קור וחום ולחסוך באנרגיה

בידוד מתבצע בצורה שונה כדי למנוע העברת חום או לשמור על טמפרטורות מסוימות והוא תלוי בצרכי הלקוח. הבידוד האקוסטי פחות נפוץ אצל אנשים פרטיים, אך ניתן להשיג אותו עם התקנת חלונות בעלי בידוד כפול.

דילוג לתוכן