מה צריך וחשוב לדעת על טופס 4 לפני שנכנסים לבית?

בדיקת טופס 4

מה צריך וחשוב לדעת על טופס 4 לפני שנכנסים לבית?

בכל מה שקשור להקמה של מבנים חדשים למטרות מגורים, או לשיפוץ של המבנים הללו, ישנו טופס חשוב מאד אשר נקרא טופס 4. טופס זה שייך למנהל התכנון במדינה וברשויות המקומיות. המטרה של הטופס, היא לקבוע מתי בעצם מותר להשתמש בבניין למטרות מגורים. התאריך שמופיע על הטופס הנ"ל, במידה והוא חתום – הוא התאריך אשר החל ממנו והלאה, ניתן לאכלס את הבניין בהיתר גמור, משום שכל עבודות הבנייה במקום הסתיימו, נבדקו ואושרו.

מה צריך לוודא שיש כדי לקבל את הטופס?

בדיקת טופס 4

  • בנייה חוקית – אולי הסעיף החשוב ביותר בתוך טופס 4, הוא זה אשר קובע כי כלל הבניה הסתיימה לחלוטין, והתבצעה באופן חוקי. החותם על הטופס יאשר כי הקבלן ביצע את הבניה בדיוק על פי ההיתרים שקיבל, ושאין שום בניה חורגת במקום, וכל תקני הבטיחות מולאו כפי הצורך.
  • חיבור תשתיות – בין השאר, טופס 4 יאשר גם כי הבית כולו מחובר לתשתיות הנדרשות – זה כולל בין השאר את תשתיות החשמל, תשתיות המים, תשתיות הגז, תשתיות הביוב, וכן תשתיות התקשורת.
  • בדיקות בטיחות – יש כאן כמה רבדים שונים של בדיקות בטיחות שהטופס בא לבחון. ראשית, מדובר על בדיקות שנעשות לשלד של הבניין כדי לוודא שהוא חזק ויציב מספיק. גם מכבי האש צריכים לאשר את המבנה ולהבהיר כי הוא בטוח במקרה של שריפה, כי יש בו פתחי חירום, וכי הוא לא עשוי מחומרים שעלולים להיות דליקים. בחלק מהמקרים כדי לקבל את האישור על טופס 4, יש צורך גם בבדיקה של חברת הגז המקומית כדי לוודא שכל תשתיות הגז תקינות ובטוחות לשימוש.
  • פינוי מבנים זמניים – בחלק מהמקרים באתר הבניה או השיפוץ, הוקמו מבנים זמניים וארעיים, לטובת הצוות שעבד על המבנה. כשאתם מקבלים את החתימה על הטופס, זה רק לאחר שהמבנים הזמניים הללו פונו. כמו כן, אם הייתה במקום פסולת בניין הרי שהיא פונתה לחלוטין – ורק לאחריה תקבל ואת החתימה על הטופס.

הטופס שנחוץ לכם כדיירים

בתור דיירים במבנה, חשבו מאד שתוודאו שאתם מקבלים את הטופס חתום מהקבלן שלכם, כדי שתדעו שכל ההיתרים ניתנו, ושאפשר להתחיל ולגור בבית.

דילוג לתוכן