מעלון לכסא גלגלים להנגשת הדירה לנכה

מעלון לכסא גלגלים

מעלון לכסא גלגלים להנגשת הדירה לנכה

מעלון לכסא גלגלים הוא למעשה מתקן ממונע אשר מאפשר לבעלי מוגבלויות להתחבר אליו עם כסא הגלגלים על מנת לעלות ולרדת בגרמי מדרגות. לאנשים הגרים בבנייני דירות בהם אין מעלית או שהכניסה אל הבניין עצמה מלווה בשימוש במדרגות או אלה הגרים בבית פרטי, זהו פתרון מיטבי.

ההשפעות של המחסור בהנגשה עבור בעלי מוגבלויות

כיום בישראל, על פי חוק ותקנות שונות, יש חובה להנגיש מקומות ציבוריים לבעלי מוגבלויות פיזיות אשר אין ביכולתם להתנייד בצורה נורמטיבית ונעזרים בכלי עזר כמו כיסאות גלגלים, הליכונים, מקלות הליכה וכדומה. עם זאת, קיימת עדיין בעיה רצינית של חוסר הנגשה, הן של מקומות ציבוריים והן של מקומות פרטיים, כמו למשל דירת המגורים של בעל המוגבלות.

עם הפיכתו של אחד מבני הבית לבעל מוגבלות פיזית, יש צורך לערוך התאמות בבית לטובת הנגשת הדירה והסביבה לפי צרכיו החדשים. עבור בעל מוגבלות, נושא ההנגשה איננו אך פתרון לקושי פיזי או טכני, אלא מדובר במשהו גדול מזה- השבת העצמאות אל חייו של בעל המוגבלות, מתן תחושת שייכות ומיגור תחושות הבושה הנלוות לעיתים למגבלה פיזית. המעלון לכסא גלגלים מהווה פתרון אידיאלי להנגשת דירת המגורים בה יש מדרגות, עבור בעל המוגבלות, שכן מדובר במתקן שאיננו דורש הפעלת מאמץ כלל.

 

מעלון לכסא גלגלים

יתרונות מעלון לכסא גלגלים

מעלון לכסא גלגלים הוא למעשה מתקן ממונע, הנע על גביי מסילה המחוברת למדרגות או לקיר ומאפשר עלייה וירידה נוחה עם כסא הגלגלים. על מנת לעשות שימוש במעלון יש צורך בעזרה חיצונית לשם חיבור הכסא למעלון עצמו ולשם פיקוח בטיחותי, אך אין כל צורך להפעיל מאמץ לשם השימוש בו. את המעלון ניתן כיום למצוא בקרב ספקים המשווקים עזרי הנגשה לבעלי מוגבלויות, שם ניתן למצוא גם מיני אביזרים נלווים, כגון רמפות קטנות וכדומה.

מחירי המעלון נעים בטווח של החל מ-19,000 שקלים ועד ל40,000 שקלים, כאשר המחיר תלוי מאד בסוג הדגם, ביצרן של המעלון, במשווק, בתנאי הרכישה (ביטוח, אחריות, פריסה לתשלומים, אופן התשלום וכד') ובמאפייניו הייחודיים של הדגם.

דילוג לתוכן