עוברים דירה? כך תבדקו אם יש דוד חשמלי

דוד חשמלי

עוברים דירה? כך תבדקו אם יש דוד חשמלי

חימום מים הוא אחד הצרכים החשובים והבסיסיים שאותם אנחנו חייבים לקבל בכל דירה, חדשה או ישנה

כשאנחנו עוברים דירה לדירה חדשה או למיקום חדש, אנחנו רוצים לוודא שהחיים החדשים שלנו בכתובת החדשה שלנו יהיו נוחים ככל הניתן וישדרגו את החיים שלנו כמה שניתן. אנחנו משקיעים זמן ומאמץ רבים בתהליך המעבר, שהוא מלחיץ מאוד כשלעצמו, והמינימום שאנחנו חייבים לוודא לפני שביצענו את המעבר הוא שהדירה החדשה מוכנה לקלוט אותנו מבחינה מערכות בסיסיות. זה כולל מערכות כמו מזגן, צנרת, חשמל וכמובן שגם מים חמים. חימום מים הוא צורך מהותי וחשוב במיוחד בחיים שלנו, ואנחנו צריכים לוודא שבין אם יש בדיקה החדשה שלנו דוד שמש וחשמל חדיש מהשורה הראשונה ובין אם דוד חשמלי מיושן – אנחנו מקבלים את המים החמים שאנחנו צריכים לקבל. כעת נבין כיצד נבצע את הבדיקה הזאת.

כך תבדקו דוד חשמל ישן או חדש במסגרת מעבר הדירה שלכם לכתובת אחרת

  • תהליך בדיקה איכותי של דוד שמש כמו גם של דוד חשמלי מורכב משלבים דומים מאוד ומשלוש בדיקות מחייבות שאנחנו יכולים לבצע גם בעצמנו. הבדיקה הראשונה היא בדיקה של גוף הדוד, כשאת הבדיקה אנחנו מבצעים בהתבוננות בוחנת על גוף הדוד וספציפית על גוף המתכת שלו, בניסיון לזהות שינויים בצבע המתכת המעידים על התבלות.
  • הבדיקה השנייה היא של אבנית בגוף החימום, וזוהי בדיקה פשוטה מאוד שניתן לעשות בהתבוננות בגוף החימום (הדבר בולט). אם אכן מצאנו אבנית, ניתן גם לנקות אותה בזהירות עם מים חמים לאחר שניתקנו את החשמל בבית.
  • בדיקת נזילות גם היא בדיקה חשובה, כשהאינדיקציה המרכזית היא מים חמים שנגמרים בקצב גבוה משמעותית ממה שהם אמורים להיגמר. במצב כזה נזהה שלוליות של מים מתחת או בסביבתו של דוד השמש או החשמל.

זכרו – בדיקה קצרה ויסודית מבעוד מועד תחסוך לכם כאב ראש עצום ומים קפואים אחר כך.

אם נבצע את הבדיקה הקצרה והיסודית הזאת עוד לפני שאנחנו נכנסים לדירה החדשה נוכל לדרוש מהבעלים הקודמים או מבעל הדירה לתקן את התקלות עוד לפני שאנחנו נכנסים לדירה. אחרי הכל, אין סיבה שאף אחד מאתנו יסבול מדוד חשמלי תקול שלא מחמם מים כראוי.

דילוג לתוכן