עיצוב הבית לפי היהדות

עיצוב הבית לפי היהדות

לכאורה, המרחק בין יהדות ופאנג שווי הוא מרחק מזרח ממערב – אך יש יותר דמיון ממה שאתם חושבים

כשאנחנו חושבים על יהדות, אנחנו חושבים על תורת אבותינו ועל המצוות והמנהגים שמלווים אותנו מילדותינו דרך כל ימי חיינו ועד עכשיו. אנחנו חושבים על בית אבא, אנחנו חושבים על בית הכנסת ואנחנו חושבים על מה שמקשר אותנו לעם ולארץ שלנו.
מאידך, כשאנחנו חושבים על תורת המזרח בעיצוב הבית שלנו, שידועה גם בתור פאנג שווי, אנחנו חושבים על דברים אחרים לגמרי – חלקנו מתייחסים אליה בתור שרלטנות, חלקנו מתייחסים אליה בתור קווים מנחים איכותיים שניתן לעצב באמצעותם את הבית ולהשיג תוצאות מרשימות ואיכות חיים גבוהה.

על הנייר, בין היהדות לפאנג שווי פעורה תהום רחבה במיוחד, אך זוהי מראית עין בלבד. חקר מעמיק של הנושא, וניסיון שלנו לעצב את הבית לפי עקרונות יהודיים, מראה לנו שיש הרבה מאוד דמיון והרבה מאוד קווים מנחים שיכולים בהחלט להיות רלוונטיים עבור עיצוב הבית הן לפי עקרונות הפאנג שווי והן לפי עקרונות יהודיים רוחניים ואיכותיים.

נבין בדיוק כיצד נוכל לעצב את הבית שלנו לפי העקרונות היהודיים הללו, ומהי הצורה האיכותית ביותר לעשות זאת.

כמה טיפים לעיצוב איכותי של הבית שלנו בצורה שתואמת עקרונות יהודיים ומושפעת מהם

  • כשאנחנו מעצבים את הבית שלנו לאורה של היהדות, ישנם מספר מנהגים טכניים שאותם אנחנו צריכים לבצע, שהידוע והברור בהם הוא כמובן התקנת מזוזות. בהקשר זה, רבים מבינים כי יש משמעות גדולה לחידוש המזוזה, ושאין להעביר מזוזה מבית אחד לאחר – בית אחד צריך מזוזות קבועות וברכות קבועות בלי שינויים.
  • ישנם עקרונות רבים שחופפים בין פאנג שווי ובין עקרונות יהודיים. לדוגמה, אם תתייעצו עם כל גרפולוג או גרפולוגית כל אחד מהם יציינו בפניכם שבכל הנוגע לחלקים כתובים ותמונות בבית שלנו, ישנה משמעות גדולה לגרפולוגיה ולצורה שבה נכתבים הדברים, וכתב סת"ם יהודי נחשב לכתב איכותי במיוחד עם אנרגיות חיוביות מאוד בכל מה שנוגע לפאנג שווי. גם מבחינת מספרים וכמויות בבית, היהדות וגם הפאנג שווי מכירים במספרים 3, 7 ו-8 כמספרים חזקים ועוצמתיים עם השפעה חיובית מאוד על הבית שלנו.
  • עוד עקרונות קשורים, למשל, למיקום רהיטים ספציפי (שהוא משמעותי מאוד בעולם הפאנג שווי). דוגמה בולטת לכך היא מיקום המיטה – היהדות גורסת כי המיטה לא צריכה להיות ממוקמת כך שהרגליים פונות לדלת חדר השינה, משום שזוהי התנוחה שבה מוציאים את המת. בהתאם, גם הפאנג שווי גורס שצורה זו מרוקנת את המיטה מאנרגיות.

כשאנחנו משלבים בין אלמנטים יהודיים לאלמנטים עיצוביים, נוכל להגיע לתוצאות מרשימות במיוחד

נתנו פה כמה וכמה דוגמאות שמראות בצורה ברורה דרך מיקומי רהיטים, גרפולוגיה ומספרים את הקשר בין עיצוב יהודי ובין פאנג שווי. כשאתם מעצבים את הבית שלכם, אנחנו בהחלט ממליצים להשתמש בשני המשאבים להשגת התוצאה האיכותית ביותר לאיכות החיים הגבוהה ביותר עבורכם והאווירה הביתית הרוחנית והנקייה ביותר.

דילוג לתוכן