פרמטרים לבחירת המזגן המתאים לבית

איך לבחור מזגן

פרמטרים לבחירת המזגן המתאים לבית

כל בית בישראל חייב שיהיה לו מזגן, הרי אי אפשר להעביר את חודשי הקיץ בלי שהטמפרטורה תהיה סבירה למחייה. הבעיה היא שלא תמיד אנו בוחרים את המזגן לפי הפרמטרים המתאימים כאשר אנו מתייחסים בעיקר למחיר, ולעתים אפילו לפרמטר שולי כמו העיצוב שלו.

להכיר את סוגי המזגנים

השלב הראשון בדרך לבחירת מזגן ביתי חדש הוא כמובן להכיר את סוגי המזגנים שיש בשוק. אולי דווקא את הסעיף הזה כן תכירו ובכל מקרה נעבור עליהם כדי שתבינו מה ההבדלים. מזגן עילי הוא המזגן הנפוץ ביותר במתאר הביתי כאשר הוא מתאים לחדר קטן עד גודל בינוני. מזגן עילי לא תופס מקום על הרצפה והוא יכול להיות קטן במיוחד בגודל של מטר אחד בלבד. מזגן רצפתי מתאפיין בתפוקה גבוהה יותר אך הוא רועש ותופס מקום ולעתים הוא פוגם בעיצוב הבית באופן משמעותי. מזגן מיני מרכזי מיועד למספר חדרים או לחדר אחד גדול אך יש לקירור בהיקף כזה חסרון אנרגטי גדול.

מה תפוקת המזגן?

תפוקת המזגן היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר. לפני שאתם בוחנים את המספרים מאחורי התפוקה שלו, כמו למשל כוחות הסוס או עוצמת הקירור, חשוב שתבינו שלמיקום הגיאוגרפי במקום שבו אתם חיים ולאופי השימוש שלכם יש השפעה מכרעת על הבחירה. הנתון המשמעותי בתפוקה הוא btu/hr  וזה רלוונטי גם לעוצמת החימום שלו וגם לעוצמת הקירור. גודל החלל שיש לקרר או לחמם, כמות החלונות, מיקום הבית והאקלים ששורר בו, מיקום הדירה בבניין, כולם משפיעים על התפוקה הנחוצה עבורכם.

לבחור את הטכנולוגיה הנכונה

יש מזגנים מתקדמים יותר בימינו ולמרות שהם יעלו יותר, הם יהיו שווים כל שקל שתשלמו. אחד המזגנים הטובים ביותר כיום הוא מזגן אינוורטר כאשר העלות היקרה שלו תשתלם כבר אחרי שנה אחת כאשר הוא יחזיר לכם את המחיר בדמות חיסכון משמעותי בעלויות צריכת החשמל. מזגן זה יכול להוזיל את צריכת החשמל למיזוג האוויר עד 30-40 אחוזים כאשר הוא מזכה אתכם גם בצורך בהחלפתו אחרי שנים רבות יותר ממזגן רגיל. כמו כן, מזגן זה מציע מספר יתרונות נוספים כמו שקט מופתי בעת הפעולה, אווירה נעימה ואחידה יותר וכמובן התקנה גמישה יותר להרחבה בהמשך.

נוחות השימוש ועיצוב

אחד מהקריטריונים למוצר איכותי היא הנוחות שלו. ככל שהמזגן יהיה יותר נוח להפעלה שלכם, תוכלו גם לחסוך בעלויות כיון שתוכלו לבחור שעות מדויקות להפעיל אותו וגם תרוויחו איכות חיים הרבה יותר גבוהה. למשל, לכל מזגן בימינו יהיה שלט רחוק מותאם אך ברגע שאפשר לקבוע את הפעלתו או כיבויו באמצעות הטלפון, הנוחות תגיע לרמות חדשות. דמיינו לעצמכם כמה כיף יהיה להגיע אחרי יום עבודה ארוך לבית ממוזג. כמו כן יש להתחשב בעיצוב המזגן כי בכל זאת הוא משפיע על עיצוב הבית, אך חשוב לבחור את העיצוב רק בין המזגנים שעמדו בכל שאר הפרמטרים.

דילוג לתוכן