המדריך השלם לריצוף בטון מוחלק בבית

בטון מוחלק לבית

המדריך השלם לריצוף בטון מוחלק בבית

בטון מוחלק יכול להתאים לריצוף חלל הפנים בבתים פרטיים. היתרונות שלו הם חוזק, עמידות ומראה אסתטי מרשים. תהליך היישום של שכבת הבטון נחשבת קצרה ומהירה ביחס לפתרונות ריצוף אחרים. ניתן גם להקנות לריצוף מראה ייחודי על ידי הוספת פיגמנטים והטבעת דוגמאות. יחד עם זאת, יש להקפיד על תהליך עבודה נכון על מנת ליהנות מהיתרונות של החלקת בטון בבית.

תהליך העבודה עם בטון מוחלק בבית

א. הכנת התשתית – בשלב הראשון מכינים את התשתית שעליה מניחים את שכבת הבטון. יש ליישר את פני הקרקע ולהדק את האדמה, להכין שכבת חומר אינרטי ו להתחשב בתשתיות חשמל, מים, ביוב, צנרת ועוד. לאחר מכן תוחמים את השטח הייעודי בתוך חלל הפנים של הבית באמצעות תפסנות.

ב. יציקת בטון – בשלב הבא מניחים רשתות ברזל ויוצקים אליהן את הבטון. שילוב של ברזל עם בטון יוצר בטון מזוין, שנחשב חזיק ועמיד יותר גם בבתים פרטיים. הבטון עצמו הוא תערובת של חול, אבנים וגרגירי מלט.,

ג. החלקה – את ההחלקה של הבטון מבצעים עם מכונה בשם "הליקופטר". תפקיד המכונה הוא להדק את שכבת הבטון ולהחליק אותה באופן אחיד. בשלב הבא ממתינים לייבוש מלא ולאחר מכן מפרקים את התפסנות. במקביל, יש לבצע חריצים בתוך שכבת הבטון וליישם שכבת איטום.

באיזה מקומות בבית מומלץ להשתמש בבטון מוחלק?

רצפת בטון מוחלק יכולה להתאים לכל חדרי הבית. הבטון עמיד בפני כמויות גדולות של מים ולכן הוא מתאים למטבח, לחדרים רטובים ולחדרי אמבטיה או שירותים. לחילופין, ניתן לקבוע את הסגנון הדקורטיבי של הבית בעזרת יישום שכבת הבטון במבואת הכניסה. יש גם בעלי בתים שמשלבים את הבטון בתוך הבית עם רצפת בטון רגילה בחצר, במרפסת ובחנייה. היתרון של בטון בא לידי ביטוי בעמידות לאורך שנים ובכך שהוא אינו דורש שום סוג של תחזוקה או השקעה כספית.

מומלץ לבחור היטב קבלני בטון שיודעים לבצע החלקה יעילה ואחידה. אפשר גם להתייעץ עם מעצבי פנים לגבי התאמת בטון מוחלק לחללים השונים ברחבי הבית, הגינה או החצר.

 

דילוג לתוכן