שימוש ביתי במים רכים

מים רכים

שימוש ביתי במים רכים

ריכוך מים

ריכוך מים בבתים פרטיים מפחית את ריכוז יוני הדין והמגנזיום. הסיבה לריכוך נובעת מאופי המים בישראל. אלו מים קשים שגורמים לבעיות רבות. ראשית, יוני הקשיות מגיבים עם סבון או דטרגנטים רגישים לסידן והם מפחיתים את יכולת ההקצפה שלהם. שנית, מים קשים יוצרים משקע לא אסתטי והיונים מפחיתים את כושר הניקוי של חומרים ביתיים. מעבר לכך, יוני קשיות נוטים להידבק למשטחים של צינורות וגופי חימום. התוצאה היא הפחתת זרימת המים בצינורות ויצירת שכבת בידוד תרמי על גוף החימום.

שימוש ביתי במים רכים מומלץ עבור לקוחות פרטיים בכל רחבי הארץ. מרככי מים משפרים את יעילות גופי החימום, מונעים שחיקה ומאטים את קצב הבלאי הטבעי של מדיחי כלים, קומקומים ועוד. מרככי מים מצמצמים את הנזק הנגרם למערכת כתוצאה מהתחממות יתר של גופי חימום ולכן מונעים שיתוף וקורוזיה.

כיצד מתתקבלים מים רכים בבתים פרטיים?

מים רכים בבתים פרטיים הם תוצאה של תהליך הכולל מספר שלבים:

א. חילוף יונים – מערכות ריכוך אחראיות על חילוף יונים בתוך המים. המים הגולמיים נכנסים לחלקו העליון של המרכך ולאחר מכן עוברים דרך מצע של שרף. המצע מאפשר ליוני הסידן והמגנזיום להיקשר אל הקבוצות הסולפוניות ולדחות את יוני הנתרן או האשלגן שהיו קשורים אליהם קודם.

ב. העברת תמיסה – בתהליך רענון השרף המבוצע בתוך מתקני ריכוך מועברת תמיסה של אשלגן כלורי, או נתרן כלורי מלח בישול. עודף היונים בתמיסה גורם להפיכת התהליך ומביא לכך שיוני הסידן והמגנזיום יידחו ויתחברו מחדש ליוני הנתרן או האשלגן.

ג. מחזור עבודה חדש – בשלב האחרון נשטף עודף המלח מתוך המרכך והמכשיר מוכן למחזור עבודה חדשה. המרכך אינו דורש תחזוקה מיוחדת ואפשר להתקין אותו בברזי המים של הבית, בחצר או בגינה.

באופן עקרוני, מחזור העבודה על מים רכים כולל שטיפה נגדית, המלחה, שטיפה איטית ושטיפה מהירה. ההבדלים בין מכשירי ריכוך מים מדגישים בצורה שונה כל אחד מהשלבים. עם זאת, העקרונות נשארים זהים וניתן גם לשלב ציוד עזר בפינוי וניתוב תמלחות.

דילוג לתוכן