שינוי אורח החיים בביתם של הקשישים

שינוי אורח החיים בביתם של הקשישים

הזדקנות לא פוסחת על אף אדם. ההזדקנות גורמת לשינויים רבים בגוף, וכתוצאה מכך נדרשים הקשישים להתאים את אורח חייהם לגוף המשתנה. מדובר בהיחלשות של הגוף לצד התפתחות מחלות. הגוף החלש נותן אותותיו אצל קשישים רבים, וחלקם מתקשים בביצוע מטלות יום יומיות פשוטות. על כן, אורח החיים של הקשישים משתנה וכתוצאה מכך יש לבצע מספר שינויים בבית ובהרגלים. השינויים הנדרשים הם לטובת שני היבטים מרכזיים – נוחות ובטיחות. גם מספר צעדים קלים יוכלו להקל משמעותית את חייו של הקשיש ולהעלות את רמת החיים שלו.

כיצד יש להתאים את אורח החיים לקשישים?

  • שירותי ניקיון – פעולת הניקיון היא פעולה פיזית, הדורשת תנועה, מאמץ וראייה טובה. עם ההזדקנות, הולך ונהיה קשה יותר להזיז את הגוף, לאמץ אותו והראייה כמובן מדרדרת. על כן, ניתן לראות כי גם בביתם של קשישים אשר מקפידים כל חייהם על ניקיון והיגיינה ברמות גבוהות – דרושה עזרה בניקיון. אם מדובר בפעולות ניקיון שקשה לקשישים לבצע או לחלופין כתמים ולכלוכים שהם פשוט אינם רואים. שירותי ניקיון הם שירות פופולרי לקשישים, וישנם קשישים שאף מקבלים עזרה בנושא מביטוח לאומי.
  • התאמת הבית – יש להתאים את הבית למצבם החדש של הקשישים. את ההתאמות יש לבצע על פי מצבו הגופני ומוגבלותיו (אם קיימות) של הקשיש. קשישים דורשים מרחב תנועה גדול יותר, לכן מומלץ למעט בריהוט בדירה ואפילו להסיר את מה שלא צריך. בנוסף, במידה והקשיש משתמש בכסא גלגלים יש להתאים את הבית עבורו – החל מהרחבת המעברים והמסדרונות, התאמת חדר הרחצה ועד התקנת מעליות או רמפות במקומות בהם יש מדרגות. בנוסף, יש להתקין עזרים שונים בדירה – מעקים, ידיות, לחצי מצוקה וכדומה.

אורח החיים של הקשישים משתנה עקב השינויים אותם עובר הגוף במהלך ההזדקנות וכתוצאה מכך. יש לבצע שינויים בבית וספק לקשיש שירותים אותם אולי לא היה צריך בעבר. שירותי ניקיון הם דוגמא טובה לכך, דבר זה יקל על הקשיש מבחינת מאמץ ויבטיח סביבה נקייה והיגיינית. בנוסף, יש להתאים את הבית בו מתגורר הקשיש למצבו ומוגבלותיו. החל מסידור רהיטי הבית מחדש ועד להתקנת אביזרים שיעזרו מבחינת נוחות ובטיחות.

 

באדיבות עמותת "בבית"- טיפול בקשישים ואספקת עובדים זרים לסיעוד

דילוג לתוכן