תאורת לד – שאלות נפוצות

תאורת לד

תאורת לד – שאלות נפוצות

תאורות לד כבר נכנסו עמוק לתודעת הציבור וכיום ניתן לראות אותן ביותר ויותר מקומות, עם זאת יש עדיין מספר שאלות שלא ברורות לגבי השימוש בהן ולגבי אופן הפעולה שלהן וזה הזמן לדעת את כל האמת לגבי התאורה המופלאה הזו. כשיודעים את כל התכונות של מנורות אלו אפשר לגלות עד הפרט הקטן ביותר עד כמה היתרונות בשימוש בה יעילים לכל אחד מאיתנו.

התאורה שכבשה את ישראל

תאורת לד כבשה את ישראל וניתן להגיד זו בבטחה. אם בעבר היה ניתן לראות את התאורה הזו אך ורק בעסקים ובמלונות כיום ניתן לראות אותם לא רק בבתים פרטים וכמעט בכל עסק אלא גם במבני תעשייה שונים ואפילו בשימושים ציבוריים. התאורה אינה מחממת כמו תאורות אחרות, היא חסכונית באנרגיה ויכולה להשתלב בקלות בכל עיצוב ולהקרין אווירה שמחה וחיובית בלי אור כתום או צהוב שיכול לשנות את הצבע שבעיצוב הקיים ואפילו את הדרך בה אנו רואים את המקום. האם מנורות לד מאריכות ימים? האם המנורות שימושיות בכל מקום? הגיע הזמן לדעת את כל העובדות השימושיות ביותר.

מהו מקור השם?

כולנו מכירים את תאורת הלד אך מעטים מאיתנו יודעים מדוע היא נקראת כך. תאורת לד לקוחה מאנגלית, LED, הכוונה היא לראשי תיבות של "דיודה פולטת אור" או באנגלית light emitting diode.

מהן יתרונותיה של תאורת הלד?

מנורות לד הן מהמנורות הכי מאריכות ימים שיש ולמעשה יכולות לפעול עד 50 אלף שעות עבודה, כמות מסחררת שיכולה להספיק לשנים רבות של שימוש אינטנסיבי. רק כדי לסדר את הראש בנתון המדהים הזה, זה בערך פי 50 מכל נורת ליבון אחרת ופי 25 מנורת הלוגן טיפוסית, כאשר גם פלורסנט שידועה כמנורה בעלת אריכות ימים נהדרת, עדיין תעבוד פי 10 פחות מנורת לד.

היכן תאורת הלד ניתנת לשימוש?

מנורת לד ניתן להתקין כמעט בכל מקום שרוצים והיא יכולה להיות מותקנת בפנים או בחוץ, בגינה או במרפסת, כאשר תנאי העמידות שלה הם מהיתרונות הגדולים שלה. מנורות לד מתאימות לפרגולות ולגינות והן מגיעות בשלל דוגמאות, החל משרשרת ועד נורות גדולות יותר שמספקות תאורה משמעותית לחלקים נרחבים. יש מנורות שננעצות באדמה ויש מנורות שניתן לתלות על פס תאורה כולל שינוי הזווית במידת הצורך בהתאם לבסיס הגמיש שלה.

עד כמה החיסכון באמת גדול?

כולם מדברים על כך שתאורת לד חוסכת בחשמל אך לא כולם יודעים עד כמה זה משמעותי. אמנם המנורות בביתנו הם לא בזבזניות החשמל הגדולות ביותר אך חשוב לזכור שהן פועלות בכל יום כמות נכבדת של שעות. יש מנורות שחוסכות 50 אחוז מצריכת החשמל יותר ממנורות אחרות ומנורות לד חסכוניות יותר יכולות לחסוך עד 80 אחוזים. יחד עם זאת החיסכון כפול כיוון שהוצאות התחזוקה על המנורות האלו יחד עם אריכות הימים עומדת לטובת אלו שישתמשו בה.

דילוג לתוכן